Shiny Spearow

Det är intressant hur Pokémon kan fortsätta att vara roligt trots att man bara spelar om tidigare scenarion om och om igen. Idag satte jag mig ned och spelade lite FireRed när jag kom hem från jobbet. Jag slöspelade mest på kul. Tidigare var det för att lägga vantarna på en Entei men nu när HeartGold ocyh SoulSilver ligger i faggorna känns det knappt värt det. När man slöspelar lägger man inte ned så mycket tanke på exakt vart man går eller hur ofta man besöker varje gräsplätt. Därför blev det en glad överraskning när den Spearow jag plötsligen stötte på visade sig se lite annorlunda ut.

Precis som med Steelix gick det inte upp för mig direkt att det var en shiny pokémon jag stött på. Först tittade jag bara på dess sprite i någon sekund och tänkte ”Sådär ser väl Spearow ändå inte ut? Vad är det som…”. Ungefär där brukar det gå upp för mig vad som pågår. Den här gången hade jag dock nästan inga Pokébollar (eller PokéKlot som de heter i manualen till Andes Pearl) med mig men det visade sig inte vara något problem eftersom Spearow stannade i bollen på direkten.

Detta är min första utvecklingsbara pokémon med annorlunda färg. Bör man låta den förbli en Spearow eller ska man träna upp den till en Fearow? Vad tycker ni?

Event-Regigigas då? Jo den delas ut i Spanien och Nederländerna. Fortfarande har inget sagts om Sverige.

Publicerat av Jönsson

~ av Jönsson på augusti 11, 2009.

4 svar to “Shiny Spearow”

  1. Fearow!

  2. Gräddis!

    Jag hade haft kvar den som Spearow, utvecklar aldrig mina Shinys.

  3. Då står det alltså 1-1. Var får se vad som händer.

  4. Fearow! Det är ju en duglig Pokémon och allt!

Lämna en kommentar